Download Whitepaper

In deze whitepaper wordt beschreven welke 7 stappen zijn gezet om Marketing Automation te introduceren bij VakantieVeilingen, één van de grootste online veilingsites van de Benelux.

Omdat het introduceren van marketing automation gebaseerd is op 5 marktontwikkelingen in de online veilingwereld hebben we deze allereerst beschreven.  Dit zijn:

  • de populariteit groeit van online veilen;
  • steeds breder toepassingsgebied van online veilen;
  • automatiseren noodzakelijk door groeiende omvang, aanbod en snelheid;
  • marketing automation heeft meerdere voordelen voor marketeers;
  • online marketing werkzaamheden worden steeds meer geautomatiseerd.

Vervolgens wordt beschreven hoe je in 7 stappen naar een marketing automation organisatie kunt groeien. Dit wordt concreet gemaakt door de invulling van elke stap bij VakantieVeilingen te beschrijven. Daarnaast zijn er een drietal Best practises beschreven van verschillende geautomatiseerde campagnes die zijn getest en geïmplementeerd bij VakantieVeilingen.

De 7 stappen zijn:

  1. Analyseer de huidige status bij uw organisatie
  2. Verzamel klantinzichten
  3. Beschrijf de klantreis/customer journey
  4. Beschrijf nieuwe inzichten in gebruikersverhalen
  5. Implementeer de eerste campagnes
  6. Betrek de organisatie bij de goede resultaten
  7. Ontwikkel verder en gebruik hierbij de juiste tools

De resultaten van het introduceren van marketing automation waren dat klanten beter werden bediend in hun behoeften door meerdere geautomatiseerde campagnes. Daarnaast leverde dit voor Vakantieveilingen 3 maal hogere conversies op dan de dagelijkse nieuwsbrief.  

Michiel Poortman van POORTMAN MARKETING en Anneke Uiterweerd van XperienZ Marketing waren samen verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van Marketing Automation bij VakantieVeilingen. Marketing directeur Fabian Spaargaren van VakantieVeilingen willen zij in het bijzonder bedanken voor het mogelijk maken van deze whitepaper.

Download Whitepaper