Door gebruik te maken van de website, accepteer je gebruik van onze cookies.

Marketing Automation

Marketing AutomationHoe kan ik marketing automation inzetten om de dienstverlening naar mijn (nieuwe) klanten te verbeteren?

Door het automatiseren van marketingprocessen kun je als organisatie meer (nieuwe) klanten voorzien van het juiste product, dienst, service of informatie, via het juiste kanaal, op het juiste moment en op de juiste plaats. Marketingprocessen die te automatiseren zijn:

- E-mailnieuwsbrieven en social campagnes;
- Marketingcampagnes; o.a. Lead Nurturing, Onboarding, Retentie, Expiratie, Winback, Verjaardag etc.
- Product journeys; tijdens de levensduur van een product of dienst relevante informatie sturen om de loyaliteit te vergroten;

 

Marketing automation organisatie

Daarnaast is het van belang hoe je marketing automation kunt implementeren binnen een organisatie. Poortman Marketing heeft dit bij online veilingsite VakantieVeilingen uitgevoerd in 7 stappen:

  1. Analyseer de huidige status bij uw organisatie
  2. Verzamel klantinzichten
  3. Beschrijf de klantreis/customer journey
  4. Beschrijf nieuwe inzichten in gebruikersverhalen
  5. Implementeer de eerste campagnes
  6. Betrek de organisatie bij de goede resultaten
  7. Ontwikkel verder en gebruik hierbij de juiste tools

De resultaten van het introduceren van marketing automation waren dat klanten beter werden bediend in hun behoeften door meerdere geautomatiseerde campagnes. Bij Vakantieveilingen leverde de implementatie van marketing automation een 3 maal hogere conversies op dan de dagelijkse nieuwsbrief.  

 

Specialismen

  • Klantinzichten bepalen en vertalen naar marketingcampagnes;
  • Ontwikkelen Product journeys;
  • Automatiseren van marketingcampagnes en product journeys;
  • Implementeren van Marketing Automation binnen uw organisatie, zie Whitepaper

 

Opdrachtgevers

Bij de volgende opdrachtgevers de bovenstaande kennis toegepast:

WordPress Theme built by Shufflehound. Copyright 2018 - Poortman Marketing