Hoe zorg je als bedrijf dat je langdurige relaties realiseert met (nieuwe) klanten?
Dit is de kernvraag van Customer Relationship Management. Dit begint met het verzamelen van kwalitatieve en kwantitatieve klantdata in een database. Deze klantdata komt uit verschillende bronnen zoals o.a. callcenter informatie, websitegegevens en externe data. Deze moet vervolgens gestructureerd op worden geslagen. Daarna kan deze gesegmenteerde klantdata gebruikt worden voor campagnes, online advertising en 1-op-1 communicatie. Door middel van het inzetten van de juiste kanalen op het juiste moment kan de (potentiële) klant het beste worden bediend. Daarnaast kun je om klanten loyaler te maken een loyaliteitsprogramma opzetten en om klanten terug te winnen “winbackactiviteiten” ontplooien.
Mijn CRM Specialismen:
- Data opschonen en ontdubbelen
- De juiste segmentaties maken in verschillende CRM systemen: Microsoft Dynamics, SAP CRM, ADOBE Campaign manager, Salesforce.
- E-mailmarketing opzetten in e-mailmarketing systemen: Clang, Oracle Bronto, Selligent, Smartfocus.
- Koppelen CRM systemen aan andere systemen d.m.v. API’s
- Look-a-like analyses
- Proposities bepalen voor specifieke doelgroepen inclusief implementeren
- Omnichannel campagnes via Email; SEA, Social, SMS, Whatsapp en Myaccount.
- Opzetten Leadnurturing, onboarding, retentieprogramma, loyaliteitprogramma, winbackprogramma;
- Klantwaarde bepalen en daarop sturen voor campagnes en proposities.
- Churndrivers bepalen, retentiedashboard opzetten; KPI’s bepalen.
Wil je weten hoe ik je kan helpen met Customer Relationship Management ?
Deze organisaties heb ik geholpen met CRM activiteiten
Deze CRM activiteiten heb ik uitgevoerd
Product journey vergroot loyaliteit
Om de loyaliteit te vergroten van klanten had Bosch Siemens Huishoudapparaten (BSH) 5 product journeys ontwikkeld en gebouwd. Dit waren product journeys voor hoogwaardige producten als wasmachines, ovens en een espressoapparaat. Een product journey bestaat uit 15 tot 20 e-mails met daarin relevant informatie van…
In 7 stappen naar een Marketing Automation organisatie
Begin 2016 was er bij VakantieVeilingen (onderdeel van Emesa) nog geen sprake van Marketing Automation. De dagelijkse nieuwsbrief met veilingen werd handmatig gemaakt en verstuurd. Er was een lead generatie flow en een onboarding flow die elke nieuwe klant ontving. De Business Intelligence afdeling had…
Klantdata geautomatiseerd schonen vergroot loyaliteit klanten Philips
Philips Consumer Lifestyle heeft eind 2008 meer dan 50 miljoen consumenten uit 269 landen in haar klantendatabase. Daarnaast komen er jaarlijks miljoenen nieuwe consumenten bij via call centers, e-shops, campagnes en ingeladen databestanden. Deze klantdata is “vervuild” en staat niet uniform in de verschillende databases….
Wat anderen zeggen
“Michiel is een gedreven marketeer met inhoudelijke kennis, maar tevens breed georiënteerd. Hij heeft bij Bosch Siemens uitstekend de stakeholders gemanaged. Hij leert snel. Daarnaast heeft hij e-mailmarketing skills, veel CRM kennis en brede ervaring in tooling en Review management.”
Luuk Brinkman – Head of Digital Marketing & IoT – Bosch Siemens
“Michiel is a very skilled and experienced consultant. Truly capable of understanding and translating business requirements and -issues. He's able to combine marketing & CRM knowledge with IT savvyness and quickly gets to the core of the problem or challenge. It always has been a pleasure to work with Michiel, professionally and personally. I would recommend Michiel without hesitation!”
Paul Houben – BI Manager & Project manager a.i. – Philips