Hoe kan ik marketing automation inzetten om de dienstverlening naar mijn klanten te verbeteren?
Door het automatiseren van marketingprocessen kun je als organisatie meer (nieuwe) klanten voorzien van het juiste product, dienst, service of ervaring, via het juiste kanaal, op het juiste moment en op de juiste plaats. Poortman Marketing heeft een 7 stappenplan ontwikkelt om Marketing Automation te implementeren bij organisaties:
- Analyseer de huidige status bij uw organisatie
- Verzamel klantinzichten
- Beschrijf de customer journey en employee journey
- Beschrijf nieuwe inzichten in gebruikersverhalen
- Implementeer de eerste campagnes
- Betrek de organisatie bij de goede resultaten
- Ontwikkel verder en gebruik hierbij de juiste tools
Mijn Marketing Automation Specialismen:
- Klantinzichten bepalen en vertalen naar marketingcampagnes;
- Beschrijven Customer journeys, employee journeys en buyer journeys;
- Automatiseren van marketingcampagnes zoals: Lead Nurturing, Onboarding, Retentie, Expiratie, Winback, Verjaardag, Reviews, Productjourneys etc.
- Automatiseren in CRM sytemen zoals Microsoft Dynamics, SAP CRM, ADOBE Campaign manager, Salesforce etc.
- Automatiseren e-mailmarketing systemen: Clang, Oracle Bronto, Selligent, Smartfocus.
- Koppelen CRM systemen aan andere systemen d.m.v. API’s
- Werken met CDP’s en DMP’s.
Wil je weten hoe ik je kan helpen met Marketing Automation ?
Deze organisaties heb ik geholpen met Marketing Automation activiteiten
Deze Marketing Automation activiteiten heb ik uitgevoerd
Customer journey door nieuwe klantinzichten verbeterd
Voor 2018 kregen MKB klanten van Leaseplan op 3 verschillende momenten e-mails om ze te bewegen hun contract te verlengen. Deze e-mails kreeg de MKB klanten op drie, zes en negen maanden voordat hun leasecontract afliep. De commerciële binnendienst zou vervolgens nabellen na elke e-mail….
Marketing Automation toegepast op reviewmarketing
In het huidige oriëntatieproces voor huishoudelijke- en keukenapparatuur zijn reviews voor ongeveer 60% van de consumenten een belangrijk startpunt. Voor de merken Bosch, Siemens en NEFF is het daarom essentieel om met goede reviewmarketing aanwezig te zijn op vergelijkingssites, retail websites en de eigen merkwebsites….
In 7 stappen naar een Marketing Automation organisatie
Begin 2016 was er bij VakantieVeilingen (onderdeel van Emesa) nog geen sprake van Marketing Automation. De dagelijkse nieuwsbrief met veilingen werd handmatig gemaakt en verstuurd. Er was een lead generatie flow en een onboarding flow die elke nieuwe klant ontving. De Business Intelligence afdeling had…
Wat anderen zeggen
“Michiel is een intelligente all-round Digital Marketeer met veel (interim) ervaring die probleemstukken vanuit een helikopter-view benadert. Hij ziet verbanden, past de theorie toe en weet vervolgens heel goed de omslag te maken naar actie. Fijne vent, veel van geleerd!.”
Michael op de Coul – Webmanager - Bosch Siemens