Wie is Michiel?
Michiel Poortman heeft Technisch Bedrijfskunde gestudeerd aan de HTS in Alkmaar. Aansluitend heeft hij aan de Universiteit van Groningen bedrijfskunde gestudeerd met als specialisatie marketing & technologie.
Na zijn afstuderen heeft hij verschillende online marketing rollen gehad bij o.a. PriceWaterhouseCoopers, LostBoys Interactive, Arbo Unie en Reed Elsevier. Vervolgens heeft hij via marketing adviesbureau VODW 10 interim & consultancy opdrachten uitgevoerd bij corporate en non-profit klanten. Daarna was hij bij de Nederlandse Spoorwegen als marketeer verantwoordelijk voor strategie, marketing en campagnes. Dit was voor de Studenten en ex-Studenten doelgroep. In 2015 is Michiel gestart met interim en adviesbureau Poortman Marketing.
Michiel krijgt er energie van om met een team digitale campagnes, proposities en flows te ontwikkelen en in de markt te zetten. Dit altijd gebaseerd op nieuwe klantinzichten. Hiervoor schrijft hij een (strategisch) plan, stemt dit af met de klant om dit vervolgens samen met het team te implementeren.
Hierbij gebruikt hij zijn kennis van Customer Experience, Marketing automation, Customer Relationship Management en online marketing. Daarnaast heeft hij als Product Owner ook kennis van Agile werken.
Opdrachtgevers omschrijven Michiel als innovatief, analytisch, pragmatisch, oplossingsgericht, energiek en prettig om mee te werken.
Door online marketing 25 procent groei in ex-studentencampagnes NS
Als een student klaar is met studeren moet zijn ov-studentenkaart worden ingeleverd. Eind 2012 waren de meest studenten ontevreden met het reizen met de trein. Dit uitte zich o.a. in een NPS* van -80. De Nederlandse Spoorwegen (NS) willen graag ex-studenten behouden als klant en…
Klantdata geautomatiseerd schonen vergroot loyaliteit klanten Philips
Philips Consumer Lifestyle heeft eind 2008 meer dan 50 miljoen consumenten uit 269 landen in haar klantendatabase. Daarnaast komen er jaarlijks miljoenen nieuwe consumenten bij via call centers, e-shops, campagnes en ingeladen databestanden. Deze klantdata is “vervuild” en staat niet uniform in de verschillende databases….
Marketing Automation toegepast op reviewmarketing
In het huidige oriëntatieproces voor huishoudelijke- en keukenapparatuur zijn reviews voor ongeveer 60% van de consumenten een belangrijk startpunt. Voor de merken Bosch, Siemens en NEFF is het daarom essentieel om met goede reviewmarketing aanwezig te zijn op vergelijkingssites, retail websites en de eigen merkwebsites….