Wie is Michiel?
Michiel Poortman heeft Technisch Bedrijfskunde gestudeerd aan de HTS in Alkmaar. Aansluitend heeft hij aan de Universiteit van Groningen bedrijfskunde gestudeerd met als specialisatie marketing & technologie.
Na zijn afstuderen heeft hij verschillende online marketing rollen gehad bij o.a. PriceWaterhouseCoopers, LostBoys Interactive, Arbo Unie en Reed Elsevier. Vervolgens heeft hij via marketing adviesbureau VODW 10 interim & consultancy opdrachten uitgevoerd bij corporate en non-profit klanten. Daarna was hij bij de Nederlandse Spoorwegen als marketeer verantwoordelijk voor strategie, marketing en campagnes. Dit was voor de Studenten en ex-Studenten doelgroep. In 2015 is Michiel gestart met interim en adviesbureau Poortman Marketing.
Michiel krijgt er energie van om met een team digitale campagnes, proposities en flows te ontwikkelen en in de markt te zetten. Dit altijd gebaseerd op nieuwe klantinzichten. Hiervoor schrijft hij een (strategisch) plan, stemt dit af met de klant om dit vervolgens samen met het team te implementeren.
Hierbij gebruikt hij zijn kennis van Customer Experience, Marketing automation, Customer Relationship Management en online marketing. Daarnaast heeft hij als Product Owner ook kennis van Agile werken.
Opdrachtgevers omschrijven Michiel als innovatief, analytisch, pragmatisch, oplossingsgericht, energiek en prettig om mee te werken.
Content marketing helpt Vereniging aan nieuwe klanten
Door middel van content marketing wilde Vereniging Eigen Huis het marktaandeel bij de starters op de huizenmarkt laten toenemen (Generatie Y). Hiervoor is in het laatste kwartaal van 2015 een online content platform opgezet. Daarnaast is een TV en online campagne binnen 3 maanden gerealiseerd….
Klantbeleving bij Karwei verbetert door digitale kassabon
Begin 2018 wil Intergamma (Karwei en Gamma bouwmarkten) door het ontwikkelen van een digitale kassabon de klantbeleving van haar klanten verbeteren. Klanten hebben daarmee een digitaal bewijs van hun aankoop. Deze bon vervaagt niet en raak je ook niet kwijt als deze in je inbox…
Marketing Automation toegepast op reviewmarketing
In het huidige oriĆ«ntatieproces voor huishoudelijke- en keukenapparatuur zijn reviews voor ongeveer 60% van de consumenten een belangrijk startpunt. Voor de merken Bosch, Siemens en NEFF is het daarom essentieel om met goede reviewmarketing aanwezig te zijn op vergelijkingssites, retail websites en de eigen merkwebsites….