Succesvol online contentplatform opgezet voor Huizenkopers campagne van Vereniging Eigen Huis. Om het marktaandeel van Vereniging Huis bij de starters op de huizenmarkt te laten toenemen werd er een campagne opgezet. Deze TV en online campagne werd binnen 3 maanden gerealiseerd samen met een interne projectgroep en een aantal externe leveranciers. Voor deze “Huizenkoperscampagne” werd een TV commercial gemaakt, artikelen geschreven en video content gefilmd voor de Generatie Y doelgroep. Daarnaast werd een responsieve contentplatform gebouwd die goed vindbaar was op Google en andere zoekmachines. Ook werden een drietal tunnels gebouwd voor de diensten Bouwkundige Keuring, Hypotheken en het Lidmaatschap. De TV commercial was te zien op TV zenders voor deze doelgroep en de online campagne werd aangejaagd door SEA en via bannering op Funda. Ook is er een online dashboard gemaakt waarin de voortgang van de campagne kon worden gemonitord.


Het resultaat van deze campagne was dat er in de eerste maand meer dan 100.000 bezoekers waren op het contentplatform die werden doorverwezen naar de funnels op de website. Daarnaast was er veel relevante content ontwikkeld voor de in ontwikkeling zijnde website van Vereniging Eigen Huis.

Michiel Poortman van Poortman Marketing was in de rol van Senior marketeer onder andere verantwoordelijk voor bovenstaande succesvolle campagne.

Quote:
“Michiel kun je goed inzetten in vastgelopen projecten om complexe zaken simpel te maken”
– Annemieke Stiemer Teamleider merk & communicatie bij Vereniging Eigen Huis.